Kunstmaan

Kunstmaan

Maak van crowdfunding een crowd-fun-thing*.
Kunstmaan helpt je bij het succesvol communiceren en samenwerken met geïnteresseerde investeerders tijdens je campagne.

Maanden of jaren heb je gewerkt aan je businessidee. Met enkele partners of alleen. Jij bent overtuigd van je businessmodel. Je hebt je eerste financieringen misschien al achter de rug. Nu komt het erop aan de 'crowd' te overtuigen en te engageren. Hen te overhalen om in je business te investeren en zo een volgende doorgroei te doen. De financieringstarget is gezet, de teller loopt ... Vinden de investeerders de weg naar jouw initiatief?

Voor jou telt de funding in 'crowdfunding' (eventueel gepaard met 'private investment'). Tijdens de campagne zal je je echter vooral moeten focussen op het communiceren met en betrekken van de crowd. De mate waarin je hierin slaagt, bepaalt het resultaat van de funding. Het wordt nu dus zaak er een 'crowd-fun-thing'*; van te maken.

*Quote van Nick Yap, CEO Rocki en al enkele malen succesvolle fundraiser

Kunstmaan helpt je tijdens je crowdfundingcampagne en nadien

Kunstmaan is een 100% owned, Belgisch, groot communicatiebureau. Van bij de start (1998) zetten we in op technologie én communicatie. We weten hoe we een merk op de markt moeten zetten en de aandacht moeten bezorgen die het nodig heeft om de businessdoelstellingen te bereiken. We maken doelgerichte communicatie met blijvende resultaten. We zijn het communicatiebureau achter bijvoorbeeld Bolero (online beleggingsplatform van KBC Securities) Bolero Crowdfunding,Bancontact/Mister Cash,Corona Direct (kilometerverzekeringen) en de Off On campagne om samen het risico op stroomonderbrekingen te verminderen. Ook de Fluo-campagnes van Telenet for Business, Mensura, de website 1813 (zelfmoordpreventie) en 1712 (geweld, misbruik en kindermishandeling) en vele andere namen we voor onze rekening.

We zorgen dat je merk - wie je bent en waar je voor staat - helder is en activeren je campagne zodat investeerders zich engageren. En ook daarna kunnen we je partner blijven om je business op de markt te zetten en je (potentiële) klanten de weg te tonen en te activeren naar jouw oplossingen.

Contacteer ons

Make your mark.

Je communicatie
Je footprint
Je 4i's

Je communicatie

Waar je ook staat in je business, nu je beslist hebt te gaan voor een financiering via crowdfunding (eventueel ondersteund door 'private investment') moet je je helder voor ogen houden dat het ene belangrijke ding waar je nu even mee moet bezig zijn communicatie is. Om de funding binnen te krijgen ga jij (of iemand in je team - niet veel lager dan CEO gaan! -) je 100% moeten focussen op het betrekken van de crowd. Je moet communiceren. Wij kunnen je daarbij helpen.

Hoe vertrouwd met en overtuigd van je business je ook bent, hier op het Bolero Crowdfundingplatform ben je slechts één van de mogelijke partijen, waar een investeerder door grasduint. En de investeerder beperkt zich heus niet tot dit platform alleen.

De communicatieregels zullen ook voor jou gelden: word je opgemerkt? Vindt men je relevant genoeg om bij stil te staan? Zal men je willen overwegen?...


Je 'footprint'

'Digitaal gaan' is vanzelfsprekend geworden. We zijn blij dat we je daar niet meer hoeven van te overtuigen. De crowdfundingcampagne die je nu start is er immers dankzij de digitale mogelijkheden.

De digitale wereld heeft wél haar eigen communicatieregels. Belangstelling opwekken voor je zaak en de aandacht van je investeerder vasthouden (niet 1 keer maar doorlopend) tot die overgaat tot actie en ook nog nadien, vraagt een specifieke aanpak.

De digitale kanalen zorgen ook (of nog meer) dat er geen vaste sequentie of vaste context meer is waarbinnen je je verhaal brengt:

  1. De potentiële investeerder pikt je bedrijf en plannen op verschillende momenten op.
  2. Je bedrijf komt op verschillende momenten en in verschillende fasen van overweging/beslissing telkens tegenover andere bedrijven te staan.
  3. Er kan op veel verschillende momenten en kanalen (online en offline) over je merk gepraat worden.
  4. Jij beheert die kanalen niet allemaal zelf, jouw directe impact is vaak zelfs beperkt

Je 4i's

Kunstmaan ontwikkelde zijn eigen 4i-methode* om de kans op succes te verhogen dat jouw bedrijf de aandacht krijgt en behoudt. In het Engels zou men zeggen 'to make your mark'. Met een vertaalmotor terugvertaald naar het Nederlands wordt dat iets als: "om je merk te maken". En daar gaat het om: zorg dat je merk de drager wordt van je volgehouden succes.

4 'i's zijn vereist. Kunstmaan kan je helpen bij enkele of allemaal, nu en op langere termijn. Dat kies jij via onze offerings.

  1. Intent
    Maak duidelijk wie je bent en wat je (met je businessmodel) wil bereiken.
     
  2. Identiteit
    Wees glashelder in je identiteit (stijl, logo, persoonlijkheid, wat je biedt en waar je voor staat).
     
  3. Imago
    Zorg dat je identiteit zich uitstraalt op alle contactpunten.
     
  4. Impact
    Activeer en engageer je doelgroep tot volgehouden actie.
     

*De 4i-methode is de intellectuele eigendom van Kunstmaan NV. Alle rechten voorbehouden.


Onze offerings op jouw maat.

Eén of enkele i's
Kort of lang engagement
Creatief naar betaling

We kunnen een offering op jouw maat maken, die:

  • één, enkele of alle i's beslaat uit de 4i-methode.*
  • meer of minder ver gaat in uitwerking en tijdelijk is voor de campagne of langer doorloopt.
  • naar financiering toe verschillende mogelijkheden biedt.

*De 4i-methode is de intellectuele eigendom van Kunstmaan NV. Alle rechten voorbehouden.

Contacteer ons

Eén of enkele i's uit de 4i-methode

Naargelang waar je zelf al staat en je competenties, kunnen we je bijspringen bij één of meerdere van de 4 elementen: intent, identiteit, imago, impact. 

Bijvoorbeeld:

  • Intent: We kunnen je helpen je strategie en je merk helder te stellen. Wat typeert je merk? Wat is de persoonlijkheid ervan? Wat biedt je merk?
  • Identiteit: We adviseren je hoe je jouw strategie juist vertaalt naar je logo, stijl, merkboek, je corporate video. Investeerders zijn ook maar mensen. Ze zien niet automatisch wat jij in je business ziet.
  • Imago: We kunnen je helpen bij het verzekeren van het juiste imago op de eigen (responsive website) en de externe kanalen (social media, Google, fora).
  • Impact: We begeleiden je bij een succesvolle opzet en verloop van de crowdfundingcampagne. Je campagnewerk is niet gedaan eens de teller loopt. Dan begint het pas. Je zal de ganse campagne als één lang event moeten aanpakken. Dit betekent: het verloop orkestreren met periodieke berichten en vragen naar de crowd, je zal interactie moeten creëren door cocreatie toe te laten,...

Ons engagement

Meer of minder ver

We kunnen je enkel advies geven of ook volledig implementeren. Kunstmaan is een groot all-round communicatiebureau, dat van bij het begin heeft gekozen voor technologie én communicatie. We zijn thuis in alle off- en online communicatie vanaf strategie tot productie.

Tijdelijke of langere campagne

We kunnen samenwerken voor de duur van de crowdfundingcampagne of beslissen om ook nadien samen te werken aan je communicatie. Het eindigt immers niet bij de investeerders. Na deze investeringsronde komt de volgende misschien al in zicht. En natuurlijk, allerbelangrijkst, ook je klanten vragen communicatie.

Creatief naar betaling

We werken met scherpe prijzen. Daar mag je op rekenen.

Samen beslissen we welke vorm van betaling we voor onze diensten kiezen. Dat kan via eenvoudige facturatie van de diensten, (gedeeltelijke) uitgestelde vergoeding bvb. in de vorm van aandelen of in de vorm van een engagement voor verdere samenwerking eens de verwachte gelden zijn opgehaald. Communicatie zal immers een belangrijk onderdeel in jullie must-win-battles blijven.

Contacteer ons

Kom bij Sara op de koffie. Of bel of mail ons: